Tyto webové stránky používají soubory cookies, aby bylo možné zpracovávat návštěvnické interakce. Jejich použití je však možné pouze po Vašem souhlasu. Prohlášení o používání cookies.
Řešení projektu proběhlo ve třech etapách:
Rešerše české i zahraniční literatury za účelem zmapování aktuálního stavu problematiky a vyplývajících potřeb. Byly využity české i zahraniční materiály: odborná literatura, on-line databáze odborných článků i webové zdroje. Byl tak zjištěn aktuální stav sledované problematiky. Získané informace byly kriticky zhodnoceny s cílem výběru nejefektivnějších metod, které budou vyhovovat podmínkám a charakteru provozu v ČR.
Proběhlo praktické odzkoušení vybraných metod za účelem ověření vhodnosti pro české podmínky. Získané zkušenosti byly zúročeny při navržení výsledné metody nejvhodnější pro české podmínky.
Tato metoda sledování a vyhodnocování byla popsána v metodice. Jako nadstavba metodiky byly pro uživatele navíc vytvořeny dvě speciální aplikace: aplikace pro školení pozorovatelů a aplikace pro zpracování a vyhodnocení terénních záznamů sledování.
Pracovní verze metodiky a aplikace vytvořené v etapě E2 byly pilotně ověřeny za účelem ověření efektivní adaptace na podmínky situací na silniční síti v ČR. Podle zjištění byla metodika i aplikace dopracovány do výsledné podoby (včetně oponentury). Následně byla metodika certifikována Ministerstvem dopravy a dále je distribuována CDV.
V průběhu celého projektu probíhala diseminace výsledků (veřejná prezentace v médiích a na konferencích). Cílem bylo získání zpětné vazby a rozšíření povědomí o problematice a nabízeném řešení, spojené s představením metodiky a doprovodných aplikací.
Základní informace o projektu jsou k dispozici také v Informačním systému VaVaI (http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=TA01030096).
Copyright © 2022
Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.